Gazpacho


Vanaf:

✓ Fase 1

Ingrediënten(4 personen):

✓ 1 rode paprika
✓ 1 sjalot
✓ 1 halve komkommer
✓ 400 gram grote tomaten
✓ 2 teentjes knoflook
✓ 1 eetlepel azijn
✓ 2 eetlepels olijfolie
✓ Peper en zout

Bereidingswijze:

✓ Snipper de ui, hak de knoflook fijn en snijd de paprika en komkommer in kleine blokjes. Hou een beetje komkommer apart voor de garnering.
✓ Breng een pan water aan de kook. Snijd de tomaten aan de onderkant kruislings in en dompel deze vervolgens 20 seconden onder in het kokende water. Haal de tomaten eruit en laat afkoelen. Pel het vel eraf.
✓ Doe de groenten in een blender en voeg hier de gepelde tomaten en azijn bij. Blend tot een soepje. Voeg olijfolie toe aan de soep en breng op smaak met peper en zout.
✓ Wil je dat de gazpacho goed koud is? Zet de gazpacho dan eerst een uur in de koelkast.
✓Garneer met de blokjes komkommer.

 

Eet smakelijk!

 

Delen:

Ovengebakken groenten met kabeljauw


Vanaf:

✓ Fase 2

Ingrediënten(2 personen):

✓ 200 gram kabeljauw

✓ 1 rode ui

✓ Trosje cherrytomaatjes

✓ ½ gele paprika

✓ ½ courgette

✓ 100 gram champignons

✓ Verse basilicum

✓ 1 knoflookteen

✓ Olijfolie

✓ Peper en zout

Bereidingswijze:

✓ Verwarm de oven voor op 200 graden en snijd ondertussen alle groenten en kruiden klein (m.u.v. de tomaten).

✓ Wok de groenten (behalve de tomaten) en knoflook met een scheutje olijfolie enkele minuten. Hierna kunnen de groenten in een ovenschaal.

✓ Leg de kabeljauw en cherrytomaten op de groenten. Besprenkel met wat olijfolie en voeg een snufje zout en peper naar smaak toe.

✓ Zet de schotel ongeveer 30 minuten in de oven.

✓ Kijk of de vis en groenten beiden gaar zijn, verleng anders de tijd nog even.

✓ Serveer met verse basilicum.

 

Eet smakelijk!

 

Delen:

Wrap met kip en champignon


Vanaf:

✓ Fase 2

Ingrediënten(1 persoon):

✓ 2 grote sla bladeren

✓ 100 gram kipfilet in kleine stukjes

✓ Kikkoman sojasaus (de zoute)

✓ 100 gram champignons kleingesneden

✓ 1 el olijfolie

✓ Peper, zout en knoflook

✓ Cayennepeper

Bereidingswijze:

✓ Leg de kip in een laagje sojasaus en laat dit zeker een uur intrekken.

✓ Pak een wokpan, voeg de olijfolie toe en wok de kip gaar. Voeg vervolgens de champignons toe.

✓ Breng op smaak met zout, peper en knoflook.

✓ Verdeel het kipmengsel over de sla bladeren. Maak eventueel nog af met verse kruiden.

 

Eet smakelijk!

 

Delen:
Scroll To Top